
İnsansız Hava Araçları (İHA) için tasarlanmıştır.
TEI’nin üstün tasarım ve imalat mühendisliği kabiliyetleri ve sahip olduğu teknik altyapı ile azami yerlilik oranıyla yurt içi imkânlar kullanılarak TÜBİTAK'ın destekleri ile geliştirilen TEI-PG50 2 zamanlı boksör tipi benzinli insansız hava aracı motoru, bu özellikleriyle Türkiye’nin bu güç sınıfında ilk 2 zamanlı havacılık motoru konumundadır.
Seri üretim fazına geçmesi için tüm çalışmaların hızla devam ettiği TEI-PG50 motoru, azami 50 (±2) HP güç ile dikkat çekmektedir. TEI-PG50 motoru, grubunun en iyi irtifa kabiliyetine sahip olup, 30.000 ft yüksekliğe kadar görev yapabilecek durumdadır.
Benzer amaçlar için kullanılan mevcut insansız hava araçları motorlarına göre ürettiği daha fazla güç, sahip olduğu daha yüksek güç/ağırlık oranı, elektronik motor kontrol sistemi, enjeksiyon ve ateşleme sistemleri ile TEI’nin sunduğu hızlı teknik ve lojistik destek özellikleriyle öne çıkan TEI-PG50 motorunun TEI deneysel platformuyla uçuşları başarıyla sürdürülmektedir.

Benzer amaçlar için kullanılan mevcut insansız uçak motorlarına göre avantajları aşağıda sıralanmıştır:

|
Motor Konfigürasyonu |
Boksör 2 Silindir |
|
Silindir Hacmi |
0,5 L |
|
Hava Besleme |
Doğal Emiş |
|
Yakıt Besleme |
EKÜ Kontrollü Enjeksiyon |
|
Azami Güç |
(@6500 RPM) 50 HP (±2) |
|
Soğutma |
Hava Soğutmalı |
|
Yakıt |
AVGAS 100 LL |
|
Uçak Konfigürasyonu |
İtici - Çekici |
|
Tavan İrtifa |
30.000 ft. |
|
Kuru Ağırlık (Aksesuarlar Hariç) |
19 kg (±1) |
|
Motor Kontrolü |
Elektronik Motor Kontrol Ünitesi (EKÜ) |
|
Özgül Yakıt Tüketimi |
Cruise SFC < 400g/kWh |
|
Elektriksel Güç Üretimi |
1100 W Sürekli Elektrik Gücü |
